6. mars 2015

Ostepletter

Jeg prøver å unngå brøderstatninger som man får i mange ulike varianter i butikken. I ny og ned kjøper jeg et lavkarbobrød hos vår lokale baker, ellers baker jeg egne lavkarboknekkebrød.
Når jeg vil spise noe med pålegg er det ostepletter det går i. Osteplettene består i hovedsak av ost og egg. Jeg tilsetter også litt majones for å øke fettinntaket :)



Dette trenger du:
4 dl revet ost (trykk det lett sammen i litermålet)
3 egg
2 ts bakepulver
2 ts fiberhusk
1/2 dl majones
 Evt. litt frø til topping om du ønsker det ;)

Slik gjør du:
Pisk egg og tilsett resten av ingrediensene og rør godt rundt. La massen stå å sette seg litt i ca 5 min før du har den i klatter på et bakebrett.


Stekes på midterste rille i 10-15 min på 180 grader til de er gylne. (Avhengig av stekeovn)
Avkjøles på rist.

Disse passer også perfekt som pizzabunn til en lavkarbopizza. Stek de som vanlig men lag en litt større variant. Ha på fyll og ost og stek til osten er gyllen og god :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...