12. mai 2017

Vafler med ost (Eggefastevennlige)


Jeg har kastet meg på nok en eggefaste. Denne gangen mer forberedt enn sist. Det finnes en gruppe på facebook som heter "Æggefaste - Boost din LCHF" den anbefaler jeg på det sterkeste. Der finnes det mange flotte mennesker, masse tips og råd og ikke minst masse oppskrifter. Helt utrolig hvor mye godt som kan lages av kun egg, fett og ost.

Jeg har fulgt mange oppskrifter til punkt og prikke.. men så er jeg nå meg og jeg gjør ting på min måte.

Min kjære venn i disse dager er min magic bullet. Den gjør mye veldig enkelt. Oppskriften her baserer seg på den. Men du kan selvfølgelig bruke stavmixer eller blender.

Oppskrift
3 egg
45 gram smør
1 ts splenda (eller det søtstoff du foretrekker)
1 ts kardemonne (ikke toppet.. men en flat teskje)

Pisk først eggene og tilsett deretter resten og pisk det sammen. Det er en fordel at egg og smør er romtemperert.

Stekes i vaffeljern. Ha 2 ss i til en vaffel tar du mer renner det bare over (done that!)
Dette blir akkurat 6 vafler hos meg.

Avkjøl vaflene og server dem med en god ost.

Godt mettende, sukkerfritt, glutenfritt og best av alt.. 0 karbohydrater (om du velger den riktige osten 😉)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...