15. juni 2012

Hagemøbler, utemøbler og lommebok

De siste 24 timene har jeg rett og slett fysisk sittet i x antall lounger, cafestoler og surfet hver eneste en av de butikkene jeg vet om som selger hagemøbler.. jeg har googlet utemøbler, hagemøbler og drømt meg bort! Er vel ikke lenge til jeg blir utestengt fra finn.no heller tenker jeg. Min IP adresse surrer nok nemmelig i deres system 24/7 og de misstenker nok at jeg er en potensiell trussel snart!

En liten biltur med ungene for å se på litt utvalg i går endte med at jeg var innom alle disse butikkene for å prøvesitte og titte litt på hagemøbler!

Min favoritt nr 1 på Møbelringen til 4000kr

Møbelringen, skeidar, bohus, europris, jysk, classic møbler,  enda en europris butikk, plantasjen og coop obs! Ungene holdt seriøst på å døøø...

Byggmakkergruppen Alice til et par tusen..


Jeg syntes det som skiller de rimelige fra de  dyre er størrelsen på selve møblet. Du får en litt større stol med litt bedre plass til den brede rumpa i en stol til 2000 enn i en til 500... Men kjøper jeg en rimelig gruppe har jeg dermed bedre plass i paviljongen og kan fint ha råd til å kjøpe litt planter og pynteting.. 

Skeidar 10000kr


Mye mulig det er store forskjeller på kvalitet på sikt. Men etter en prat med andre hagemøbel entusiaster ser en dyr gruppe ut som skauen sjøl om man ikke har noe sted å oppbevare den over vinteren.. altså.. jeg har ikke noen steder og oppbevare mine møbler... ennå... Så dermed syntes jeg det virker mest fornuftig å kjøpe ei billig gruppe som det ikke er så farlig med, frem til vi på mirakuløst vis plutselig har en dobbelgarasje i hagen.. (har bare fått tillatelse til 1 enkel..., men vi gir oss ikke så lett...)
Jula 1990.- Billig vettu..
Faktisk er den peneste gruppa jeg har sett på Europris til skarve 3498kr. Ikke så gale! På jula har de en til 1990.-! Veldig billig.. kunne jo nesten kjøpt 2! Men den flotteste jeg har sett hadde de på classic møbler til 12000.- Jeg så den samma på A-møbler for samme pris.

Dette bildet tok jeg fra gruppen jeg likte på Europris til 3500..

 Så i dag skal Moxamannen også slepes rundt på tur.. Gjett om han gleder seg! Og dessverre har han egne meninger, så vi må liksom være enige før vi handler.. SÅååååå... jeg er veldig spent på hva som ender opp inne i vår tomme forlatte paviljong.

Classic møbler sin gruppe til 12000.. De hadde ikke putene her, men jeg orket ikke å be selgeren hente putene for at jeg skulle knipse et bilde med mobilen.. hehe..





1 kommentar:

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...