24. januar 2013

Spisestua skal få hvitt tak..

Ja, i dag starta jeg med jobben. Taket i spisestua og kjøkkenet skal bli hvitt. Har skrua taket i to omganger og bare det var et ork. 35 kvm med tak er ikke lett å jobbe med. Har mala 1/3 i dag med 1 strøk. Er ikke helt i slaget så jeg tar det etter formen.


Lurer veldig på om jeg skal pusse ned og male de gamle møblene.. Har tenkt på både grått slik som spisestuen, pianosvart, hvitt eller rett og slett pusse de ned og kun olje dem.. Eller.. skal jeg kanskje slenge de ut på finn og få tak i en sjenk.. Typisk meg og ville forandre på ALT når våren nærmer seg..

Egentlig er jeg lei spisestua og.. vil ha noe mer elegant og stueaktig.. syntes spisestua vår er så kjøkkenaktig.. Men samtidig er jeg sååå glad i den og det er så kjekt at vi bare kan skyve bordet inntil kjøkkenbordet så har vi et langbord fra kjøkkenet og inn til spisestua. Praktisk når jeg skal ha konfirmasjon her hjemme i mai ;) jaja.. vi får se hva tida frem mot mai vil bringe.. vil ha alt på stell til selskapet i alle fall :)

4 kommentarer:

  1. Mye jobb med maling, blir fint til slutt :) da er det vel verd jobben :)
    Malt mye, men pusser ikke med..bruker sperregrunn.

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  2. Misunner deg ikke mens det står på, men resultatet kommer til å bli fint :)
    Får kramper bare av å vaske taket.
    Ikke den beste arbeids posisjonen nei.
    Lykke til videre med malingen.
    Kjempefin blogg du har.
    Legger meg til som følger :)
    Ha en kjempefin kveld.
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  3. Å du vil merke stor forskjell,det blir nok knallfint!!
    Lykke til med den store jobben og god helg!!
    klm ingrid l

    SvarSlett
  4. Når det gjelder spisestue, kunne jeg selv tenke å investere (om nødvendig) i noe tidløst som kunne bli værende i mange, mange år. Å male vegger er en ting, men taket er helt forferdelig, og dessverre trenger de ofte mer enn et strøk :/ Lykke til!

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...