25. april 2011

Sjokoladekake rett i koppen!

Da måtte jeg jo bare prøve jeg også...

Ser bedre ut enn det smaker, men jeg har tiltro til at dette blir bra i en bedre micro :)

Sjokoladekake rett i koppen tilberedt i mikroen hørtes for godt ut til å være sant. Så dette måtte jeg prøve ut. Jeg rørte ut egg, mel, bakepulver, sukker og kakao i en kopp og satte den inn på max i mikroen i en 3 minutters tid. Kaken hevet og så riktig så god ut. Det duftet også nydelig.

Når sant skal sies har jeg en elendig billig mikrobølgeovn til 249 kr som jeg kjøpte på Coop Obs på tilbud for 7 år siden. Den funker kun til å poppe popcorn omtrent!

Med blanda følelser smakte jeg kaken. Smaken var helt grei, men pga min elendige micro ble kaka seig.. og jo kaldere den ble jo seigere ble den. Men jeg har full tro på at denne kaken virkelig blir knall i en mikrobølgeovn som er bedre enn vår, og det er jo strengt tatt ikke så mye som skal til.. hehe..

Oppskriften:
‎4 ss mel
4 ss sukker
3 ss kakao
1 ts vaniljesukker
1 egg
litt olje
litt melk

Rør alt rundt i en stor kopp og ca 3 minutter på max i mikroen.. voila!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...