26. april 2011

Trolldeighjerte og oppbevaringsboks

Noen ganger må jeg bare finne på noe. Ved juletider satt jeg meg ned med barna for å lage trolldeig. Mine verk ble å lage noen hjerter som jeg malte i hvitt, deretter overstøk med et tynt lag babyrosa hobbymaling. Deretter festet jeg på hampsnøre. Syntes det ble røft og fint jeg.

Ungene hadde også kjøpt seg stratoskjeks. Jeg syntes ofte at det er synd med all emballasje som går i søpla og prøver å bruke det jeg kan om igjen av miljømessige årsaker. Stratosboksene er jo ikke akkuratt fine. Men jeg ga min et par strøk med vannbasert panellakk og et strøk med lasurmaling som jeg tørket av igjen for å gi en litt slitt effekt. På google fant jeg et bilde i vintagestil som jeg printet ut og limte på til sist. Egentlig skulle jeg vel ha brukt sånn decopage teknikk, men det har jeg ikke prøvd på enda, så det ble lim på med skolelim teknikk i stedet! Funka jo det og da!

Trolldeighjerte med hampsnøre

Stratosboks i ny drakt, huser nå mine grillpinner ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...