20. januar 2012

Ny pute og "litt" farger i hverdagen

I dag henta jeg pakka fra sparkjøp. Pynteputa jeg bestilte var jo bare lekker.. fikk bestillt litt for liten innerpute, men regner med at trekket krymper litt i vask, så da går det jo opp i opp. Gardinene var så stive av stivelse at jeg måtte knekke de på plass i vaskemaskinen. Så nå henger de til tørk og i morgen tidlig blir det vindusvask og stryking av gardiner på menyen.


Gardinene var utrolig tykke i stoffet. Hadde regnet med at de var tynne og i dårlig kvalitet, så jeg ble kjempe overrasket over tykkelsen på stoffet. 55% lin og 45% bomull.. Skikkelig fine :) Gleder meg ordentlig til å henge de opp. Men må på plantasjen å få kjøpt inn noen nye planter. Har noen pelargoniar som jeg tok inn fra i sommer og et par ildtopper og eføyer og det er det.. Jeg syntes grønne plater gir lunhet og hjemmekoselig atmosfære..

 
Syntes det var litt fint med det røde i puta.. Selv om det er veldig beskjedent så er det likevel litt farger i kjøkkenkroken min nå :) Avlastningsbordet i stua har også fått litt farge. Fikk en burgunder hårspenne sist gang jeg handlet på KappAhl.. denne spenna festa jeg til et blondebånd og hengte opp på ene lysestaken min. Hadde også noen burgunder stearinlys liggende, så da kom jo de til sin rett også. Greit å bruke det man har i påvente på flere planter i hjemmet ;)


Må vise dere et FØR bilde av vinduene og..


Gardinene er fine dem altså, men jeg er så lei av at gjennomsiktige gardiner. Vil ha tette gardiner med litt tyngde! Da kommer det nok et ETTER bilde i løpet av helgen :)

God helg alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se etterbildene :-) Ser ut som dere har det veldig koselig hjemme hos dere!
    Bruktbutikken på Kurland kjenner jeg godt til. Alle som jobber der er tjukkaste slekta, og bestefar har også arbeidet der en del :-) Har forsøkt å legge deg til som venn på FB, men litt usikker på om jeg har fått det til. Er noe nye greier der inne som jeg er litt usikker på hvordan fungerer enda ;-)
    God helg!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har kjøpt deg. :)
    God helg til deg.
    Klem M

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...