15. januar 2012

Verdens beste pappa

I dag ringte pappa. Han var bekymret for helsen sin. I lang tid har vi (jeg og søstrene mine) jo hørt han har klaget på det ene og det andre og etter at jeg startet opp med helsesekretærudanning vet jeg jo når varselslampene blinker. Så etter månedsvis med masing om en skikkelig legevisitt hvor han forteller alt får han endelig skikkelig sjekk!

Lengter etter sommer og båtturer med pappa..

Det endte opp med hastetimer til uken. Det er sterk mistanke om hjernesvulst og kreft i brystet. Med andre ord er det ikke symptomer og mistanker man fleiper bort syntes jeg! Mamma mistet jeg for 5 år siden av hjernehinnebetennelse.. så kjære pappa er liksom det eneste jeg og søstrene mine har igjen. Nå merker jeg på meg selv hvor dyrebare den tiden vi har med våre kjære er.. Håper av hele mitt hjerte at pappa kun har noe annet mindre alvorlig.. men sjansen er der for at det er tøffe tider i vente.

Jeg har kjøpt med mat og vært på besøk hos faren min i dag.. Hadde med bilder av barna som jeg hadde rammet inn.. han skulle jo egentlig ha fått dem for lenge siden, men har glemt å ta dem med hver gang! hehe..  Jeg fikk vasket litt i seksjonen hans og satt på plass bildene og plassert tingene i hylla slik jeg ville gjort det selv. Han syntes det ble veldig fint i alle fall :)

Også fikk jeg med meg noe hjem som jeg har ønsket meg lenge. Det vakre brudebildet til mormor og morfar! Det er det vakreste bildet jeg vet om.. og nå pryder det endelig hylla mi :) Skulle egentlig ha knipset litt bilder.. men finner ikke kabelen til kamera..

Uff.. man blir så inderlig bekymret når sånn sykdommer kommer på bordet.. Men til tross må jeg vel sette meg ned med leksene og skrive utdrag av analyser. I hele januar er det pugg pugg på venøs prøvetaking.. stikker i vei på hverandre og pugger hvilke rør man trenger til de forskjellige prøvene. Er utrolig morsomt faktisk :) Vurderer sterkt å studere videre som sykepleier jeg.. Men.. vi får nå se..

Håper forresten dere hadde det flott på bloggtreffet i går! Neste gang SKAL jeg også være med!!

1 kommentar:

  1. Det var veldig hyggelig på bloggtreff :-) Jeg tror vi forsøker å få til et minitreff med noen få av de lokale her hos meg snart, kanskje du vil være med?

    Jeg kjenner jeg får en vond klump i magen når jeg leser innlegget ditt. En sånn situasjon er jo så forferdelig vond. Den gir rom for mange tanker. Jeg krysser alt jeg har og håper at det ikke er så alvorlig når alt kommer til alt.

    Stor klem til deg :-)

    SvarSlett

Takk for at du vil legge igjen noen ord hos meg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...